Her ser du hvilke gymnastikhold du kan gå på i Kibæk Idrætsforening

Herunder kan du se holdbeskrivelse for de enkelte hold for sæsonen 2017 – 18. Du kan se hvornår holdet træner og ikke mindst hvem der er træner på holdet. Du finder et tilmeldingslink under hver holdbeskrivelse.

Holdbeskrivelserne går efter alder – fra de mindste børn til voksenhold.

VIGTIGT! Ved tilmelding til hold, er det deltagerens eget navn (ikke forældres) der skal indtastes i Conventus!

Forældre/barn – Motorik med dit barn

Årgang: 2014, 2015, 2016
Tidspunkt: Lørdag kl. 9.00-10.00 i hal 2

BirtheMikkelsenTrænere:

Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Hjælpetræner:
Lone Strandsbjerg og Michelle Nielsen

Kom og vær med til en super time sammen med dit barn lørdag formiddag.
Vi skal se, om vi kan finde aber eller giraffer i redskaberne, stoplege med forskellige stationer, suse igennem hallen på lagner, finde den hemmelige kuffert og se om nogen har gemt sig i den og meget mere.
Vi laver øvelser, der gennem leg, styrker dit barns motorik og kropsbevidsthed. Vi vil bruge redskaber, som styrker dit barns motorik, balance og krop. Vi har en halv time med lege og en halv time med redskaber.
Her er muligheden for at få en times sjov sammen med dit barn. Er I klar til at løbe, hoppe, kravle, grine sammen, møde vilde dyr, kravle højt op og springe ned? Gennem leg og bevægelse vil vi sammen styrke dit barns motorik og give dig sved på panden. Er I klar? Det er vi!

Krudtuglerne, piger og drenge

Årgang: 2013
Tidspunkt: Tirsdag kl. 17.00-18.00 i hal 2

BirtheMikkelsenTrænere:
Helle Sønderkjær, tlf. 27 15 16 62
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Hjælpetræner:
Lone Strandsbjerg

Spiretræner:

Sofie Pedersen

Kan du lide at bevæge dig og bruge din fantasi? Så er Krudtuglerne noget for dig! Kan du lide at forestille dig, du er en flyvende drage eller sommerfugl, der flyver ud af sin puppe? Kan du lide at springe så højt, at det kilder i maven, og kan du lide rytme og musik? Så er dette hold lige noget for sådan en frisk Krudtugle som dig. Gennem leg, spring og musik vil vi udfordre motorikken, fyre krudt af og have det super sjovt. Håber vi ses …

Snurretoppe, piger og drenge

Årgang: 2012
Tidspunkt: Tirsdag kl. 16.30-17.30 i hal 2

PernilleIversenTræner:
Pernille Iversen, tlf. 60 10 37 45

Spiretrænere:
Amalie Mortensen, Rebekka Schulian og Frida Barslund

Hjælpetræner:

Betina Mortensen

Er du til sjov og leg, så er snurretoppene lige noget for dig. Vi laver spændende og »farlige« ting på redskabsbanen. Vi springer og danser samt snurrer rundt til vi bliver helt »tossede«. Kom og vær med!

Tornadopiger 0.-1. kl.

Årgang: 2010/2011
Tidspunkt: Tirsdag kl. 16.00-17.00 i hal 2

Trænere:
Leon F. Jeppesen, tlf. 25 29 72 76
Betina H. Mortensen, tlf. 29 82 38 22

Vi skal snurre, dreje, hoppe og springe.
Vi skal bruge sjove redskaber og lave akrobatiske øvelser. Vi skal lære at stå på hænder, lave vejrmøller og hoppe i trampolin.

»Tons og tummel«, drenge

Årgang: 2010/11
Tidspunkt:
Mandag kl. 16.00-17.00 i hal 2

Træner:
Anette D. Johansen, tlf. 60 12 62 19

Diana Rasmussen, tlf. 26112378

Hjælpetrænere:
Sacharias Hansen og Mads Andersen

Er du frisk og klar, for det er vi. Vi skal springe på sjove redskaber, lege, tonse, tumle og hoppe i trampolin. Vi skal lære at stå på hænder og lave vejrmøller. Vi skal grine, svede og lave en masse gymnastik.

Girl Power Mini 2. – 3. Kl.

Torsdag kl. 15.30-16.30 i spejlsalen

Trænere:

Emma Skjærbæk Pedersen 20582164

Julie Mølgaard   61220743

Hej! Er du en frisk pige, som godt kunne tænke dig at komme og lave noget fed rytmegymnastik? Så er dette holdet for dig! Vi skal øve smidighed, lege, danse, hygge og lave de fedeste serier! Vi glæder os UTROLIGT meget til at se dig!

Springmix 2.-3. kl.

Tirsdag kl. 17.30-18.45 i hal 2

Træner:
Betina H. Mortensen, tlf. 29 82 38 22

Hjælpetrænere:
Oliver Schjødt og Jeppe Emil Christensen

Hjælpetræner: Laura Madsen

Så er vi igen klar til nogle aktive timer i stortrampolin, på airtrack, med div. gymnastikredskaber og ikke mindst med andre aktive børn. Her skal være højt aktivitetsniveau, mulighed for at blive dygtigere til spring og andre gymnastiske tricks. Holdet er for 2.-3. klasses piger og drenge, der har lyst til at springe, lære noget nyt og have det sjovt.
Hvis der er forældre, der har mulighed for at deltage som forældrehjælper, modtager vi meget gerne jeres hjælp.

Springpiger og -drenge 4.-9. kl.

Onsdag kl. 16.30-18.00 i hal 2

Træner:
Patrick Agerskov, tlf. 23839944

Hjælpetrænere:
Betina H. Mortensen,
Marius Sand Frandsen,
Oscar Haag Khorami og Jens Mørk

Kom og vær med til 1½ times springgymnastik, med grundig opvarmning og lidt rytmetræning. Men frem for alt springindlæring med masser af teknikbaner til salto, kraftspring og flikflak. Vi skal have det sjovt.

Teamgym KIF (årg. 2000-2007)

Mandag og torsdag kl. 16:30 til 20:00 i hal 2

KathrineTMathildeBarslund

Trænere:
Søren Jakobsen, tlf. 31 58 80 10
Jakob P. Damhave Knudsen, tlf. 29 45 90 50
Martin Huus Bjerge, tlf. 61 77 26 41
Katrine Thomsen, tlf. 51 50 86 82
Mathilde Barslund, tlf. 30 64 65 75
Astrid Sand Frandsen, tlf. 22 86 64 03
Sofie Svendsen, tlf. 27 30 05 25

Hjælpetrænere (Mini):
Cecilie Hvelplund, Marie Pallishøj

TeamGym Kibæk 2017/2018 sæsonen bliver vores tredje sæson med TeamGym i Kibæk. I denne sæson vil vi som noget nyt opdele mini- og juniorgymnaster lidt mere.TeamGym er helt grundlæggende en holdkonkurrence, hvor der konkurreres i 3 discipliner:

• Rytmisk serie (6-12 gymnaster på gulvet)
• Banespring (3 omgange med 6 gymnaster)
• Trampolinspring (3 omgange med 6 gymnaster)

TeamGym er et udtaget hold, hvor der bliver lagt stor vægt på æstetik og udførsel. Derfor vil vi arbejde målrettet med den enkelte gymnast, så gymnasterne får den korrekte teknik indlært.

Minigymnaster er fra 9 til 13 år i kalenderåret for konkurrencen (2018),
og Juniorgymnaster er fra 11 til 17 år i kalenderåret for konkurrencen (2018).

Vi kommer til at træne 2 gange á 2 timer pr. uge, og flere uger vil også have en weekendtræning på en efterskole eller i Holing (Herning). Vores sæson starter lige efter sommerferien og er væsentligt længere end den normale gymnastiksæson. Ligeledes har vi konkurrencer, der afvikles så sent som ultimo maj måned. Så hvis man bliver udtaget til holdet, betyder det også, at konkurrencer og opvisninger prioriteres højere end andre fritidsaktiviteter.

Har du spørgsmål ang. holdet, er du velkommen til at ringe til en af ovenstående trænere.

Praktisk information:
• Der er udtagelse på holdet i forbindelse med 5. træning.
• Betaling af 1. rate sker efter man er blevet udtaget.
• Pris: 3 rater à 800 kr. – dette dækker træninger, konkurrencelicenser og dragter.
• Der forventes ca. en ekstra-træning pr. måned.
• Der skal laves styrkeøvelser derhjemme.
• Sæsonstart: Uge 33
Mandag den 14. aug. 2017 · Minigymnaster kl. 16.30-18.30 · Juniorgymnaster kl. 18.00-20.00
Torsdag den 17. aug. 2017 · Minigymnaster kl. 16.30-18.30 · Juniorgymnaster kl. 18.00-20.00
• Opstartsmøde for forældre og gymnaster: Mandag den 14. august 2017 kl. 16.00
• Udtagelse: Mandag den 28. august 2017
Minigymnaster kl. 16.30-18.30 · Juniorgymnaster kl. 18.00-20.00
• Se mere på Facebook: www.facebook.com/groups/TeamGymKibaek/

 

Dance Kidz (5-8år)

Onsdag kl. 17.00-18.00 i spejlsalen

CarinaNTrænere:
Carina L. N. Pedersen, tlf. 29 65 28 18
Susanne Schulian, tlf. 22 60 00 51

Dance Kidz – holdet hvor man danser sig glad.
(MGP, disko, teendance, showdance m.m.)
Vi har fokus på, hvordan dans kan være en stemningsskaber. Det er for børn, som elsker at bevæge sig til en masse skøn musik og følge små lette koreografier. Målet er at gøre børnene mere kropsbevidste samt øge deres koncentrationsevne på en sjov og legende måde. Såvel piger som drenge er velkomne på holdet.

I undervisningen lægges der vægt på motorik, musik, balance, leg, indlæring, men først og fremmest, at det skal være MEGA-sjovt at gå på holdet.

Vi håber at se en masse danseglade børn til opstart af Dance Kidz

Girl Power Midi 4-6 Kl

Tirsdag kl. 15.30-16.30 i spejlsalen

Trænere:
Line Poulsen, tlf. 20 15 88 50
Carla Skovsgaard, tlf. 20 19 34 19

Er du en frisk pige, som gerne vil bevæge dig til fed musik, så er dette holdet for dig. I løbet af sæsonen skal vi bl.a. øve smidighed, sving og en masse fede danse. Der vil også være plads til en masse hygge og sjov.

Vi glæder os super meget til at se dig!

Sjip og sjov mix (7 år og opefter)

Mandag kl. 18.15-19.00 i spejlsalen

CarinaNBirtheMikkelsenTrænere:
Carina L. N. Pedersen, tlf. 29 65 28 18
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53
Susanne Schulian, tlf. 22 60 00 51

Hjælpetræner:
Lone Strandsbjerg

Kom og vær med til at få sved på panden og smil på læben ved sjipning og hop i bue. Vi skal bl.a. forsøge at jonglere med bolde samtidig med, at vi hopper i bue – og selvfølgelig til masser af fedt musik.
Kan man spille bold, lave »ormen« eller måske slå en kolbøtte – mens man hopper i bue? Kom, lad os prøve sammen – lad os gå i »selvsving« og lave en masse fede ting, hvor det kun er fantasien, som sætter grænser. Håber at vi ses til en ny sæson med sjip og sjov.

Dans og Hip Hop

Onsdag kl. 18.00-19.00 i spejlsalen

JulieHTræner:
Julie Hedegård, tlf. 21 96 02 04

Brænder du også for at danse? For at stå foran et kæmpe spejl og bare fyre den af til en masse musik? Så er det her lige noget for dig. Vi kommer til at lære en masse danse, en masse hiphop blandet med en masse andre hiphop-stile. Det bliver det fedeste.
Håber på at se dig!

Rytmepiger, 7. kl. og opefter

Tirsdagkl. 20.00-21.30 i hal 2B

Trænere:
Mie Malou Christensen, tlf. 22 11 29 85
Julie Andersen, tlf 40942640

Er du og dine veninder til fysisk udfoldelse, positivitet og glæde? Så er dette hold lige noget for dig! Du vil igennem sæsonen blive præsenteret for alt fra floorwork og dans til den klassiske gymnastik med bl.a. håndredskaber. Vi vil derudover også fokusere på teknik, flow, styrke og smidighed. Ud over gymnastikken vil det sociale også være i fokus med weekend-træninger og samvær med andre gymnaster, der har samme interesse for det rytmiske som dig. Der er noget for alle niveauer. Vi glæder os til at se dig til nogle gode og sjove træninger.

Afterrep-holdet

Torsdag kl. 19.30 – 21.30 i hal 2. Opstart uge 36

CarmenKvindetræner:
Carmen Hansen, tlf. 26 27 28 98

Hjælper: Kristine Duus
Gæsteinstruktør: Lene Lysdal

Herretræner:
Anders Haahr, tlf. 29 62 14 04

Hjælper: Kristen Pedersen

Hammerum After Rep er holdet for dig som stadig gerne vil lave gymnastik på et godt niveau og samtidig have tid til snakken og hygge.

Vi træner torsdag fra 19.30-21.00 frem til jul efter jul hedder det fra 19.30-21.30 såfremt der er brug for det.

Vi er et mixhold som har træninger sammen og hver for sig.
Prisen for at gå på holdet er delt op i 3 rater.
1 rate er på 1000 kr. som er grundkontigent og skal betales til oktober.
2 rate er max 800 kr. som er for dragter og skal betales til december
3 rate er på 750 kr. som er for After Rep stævnet.

Der vil være 4 opvisninger med holdet.

Vi glæder os super meget til den kommende sæson.
Første træning er torsdag i uge 36.

Rytme D

Mandag kl. 19.00-20.00 i spejlsalen

Træner:
Ulrik Vesterager, tlf. 23 34 97 28

Så er det med at komme afsted til Rytme D.

Rytme D er holdet, hvor du kan få sved på panden, få brugt alle musklerne og lave rytmisk gymnastik.

Der er plads til både nybegyndere, og de som har lavet gymnastik før, ligesom der på holdet også er plads til hygge og et godt grin med hinanden. Efter jul arbejder holdet med serier, som skal bruges til opvisning. Vi ses!

Piger 40+

Onsdag kl. 16.00-17.00 i spejlsalen

Trænere:
Grethe Kristiansen, tlf. 61 28 62 33
Ellen Möller, tlf. 51 92 04 63

Kom og vær med til motionsgymnastik. Vi vil tilstræbe at få rørt alle kroppens muskler. Grethe vil arbejde med rytmisk gymnastik med lettere koreografier til let og glad musik. Ellen vil arbejde med stor bold, der bl.a. styrker balance og smidighed. Vi glæder os til at se jer.

Mænd 60+

Tirsdag kl. 18.30-20.00 i hal 2B

helleHJoernTrænere:
Helle Huus Bjerge, tlf. 61 71 26 41
Jørn Kristiansen, tlf. 30 25 51 85

Trænerne skiftes til uge for uge at lave opvarmning med gymnastiske øvelser i ca. 45 min., hvorefter volley-nettet sættes op, og vi spiller bold.

Kom frisk og vær med til 1-3 af de første træninger, som er gratis prøve-træninger.

Styrk din krop

Mandag kl. 17.00-17.45 i KIF-salen. Opstart uge 36

LoneInstruktør:    
Lone Rahbek, tlf. 30 16 90 42

45 minutters effektiv træning – inkl. opvarmning og udstrækning. Du kan opnå resultater i form af en flottere og stærkere krop, mere energi, en bedre kropsholdning og mere styrke til hverdagens gøremål. Mave, ryg, balder, lår og arme bliver flottere og stærkere. Vi træner med egen kropsvægt, vægte, elastikker, små og store bolde osv. Alle kan være med på »Styrk din krop«.

>

Walk, talk, træning

Tirsdag kl. 16.45-17.45. Uge 33-39

ConnyInstruktører:
Conny Møldrup, tlf. 23 64 90 50
Susanne Karstensen, tlf. 20 64 85 40

Vi bevæger os i området omkring Kibæk Krydsfelt uden løb. Undervejs laver vi øvelser, så vi udfordres både på pulsen og på styrken, og samtidig får vi lys til krop og sjæl samt frisk luft til kinderne. Kom påklædt efter vejret. Vi mødes på den store trappe uden for Kibæk Krydsfelt. Alle niveauer.

Motionsboksning (fra 15 år)

Mandag kl. 18.30-19.45 i KIF-salen.

MarianneSTræner: Marianne Skovsgaard tlf. 20 19 34 19

Et hold for dig, der ønsker at komme i god form med boksetræning men ikke nødvendigvis ønsker at bokse. Vi laver cirkeltræning/kredsløbstræning og anvender forskellige rebskaber som sandsække, plethandsker, vægte, sjippetov m.m. Timen indeholder ingen svær koreografi, du opnår derfor maksimal træning og fedtforbrænding uanset om du har, eller ikke har, kendskab til træningen. Timen vil forbedre din styrke i arme, mave, baller og lår. Kom selv eller tag en partner med – vi får sved på panden på en sjov og fed måde.

Anni’s Motion

Mandag kl. 20.00-21.15 i hal 2b. Opstart uge 36

Træner:
Anni Kjærsgaard, tlf. 41 26 70 73

Her vil vi gøre noget for hele kroppen. Vi starter stille og roligt med at gøre kroppen klar til at få pulsen op – vi skal have stærk ryg og flad mave – store overarme og baller af stål og meget mere. Balancen skal styrkes, vi skal arbejde sammen og enkeltvis på mange måder – fremfor alt skal vi lege og have det sjovt.

Vi skal glæde os over alt det, vi kan. Det sidste kvarter bruges på udstrækning (og godnatsang), så du er helt soveklar.

Alle kan være med! Glæder mig!

Powerstep

Tirsdag kl. 18.00-19.00 i spejlsalen.

ElinSTræner: 
Elin Schmidt, tlf. 52 15 35 76

Lækker musik, højt tempo, sved på panden.
Powerstep er populært, for det er en sjov, enkel og effektiv måde at komme i form på. Holdet er for dig, der bare har lyst til at slå hovedet fra, kroppen til og hengive dig fuldstændig til træningen.
Fordi koreografien er simpel, kan du fokusere på intensiteten i træningen – og på at gøre de enkelte øvelser effektivt og rigtigt.

Vi kører simple koreografier uden pause, med øget hastighed gennem 40 min og slutter af med cool-down og udstræk. Der er 100% garanti for både smil på læben, høj puls og sved på panden.

Dance it (fra 15 år)

Torsdag kl. 18.15-19.15 i spejlsalen. Opstart uge 36

ElinSTræner: 
Elin Schmidt, tlf. 52 15 35 76

Dans dig glad! Træd ud på dansegulvet med konceptet Dance it – en dansefest hvor alle kan være med. Dance it er for dig, der er vild med at bevæge dig til musik og have en fest i hverdagen. Tiden flyver af sted, og du kan ikke undgå at få et smil på læben, når kroppen og musikken går op i en højere enhed. Derfor er dansen som træningsform kommet for at blive.
Dance it giver sved på panden, og alle kan være med. Der er rigtig meget kvalitet at hente i dansen, da det ikke kun er en god og alsidig træningsform, men også en mulighed for at udtrykke sig til musik og bevæge kroppen på nye måder. Musikken er populærmusik gennem de sidste 5 årtier – og det er fuldt ud tilladt at synge med 🙂 Jeg glæder mig til at byde dig op 🙂

Yoga

Onsdag kl. 20.00-21.15 i spejlsalen. Opstart uge 43

Træner: 
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Yoga er mange ting, det yoga er for mig er måske noget helt andet for dig. Det gode er, at alle kan være med og være lige der, hvor man er. Der er ikke nogle bestemte regler om, hvor langt man skal komme ud i stræk, og hvor lang tid man kan holde sit stræk, man er, hvor man er.
Yogaen kan bl.a.
– øge din styrke, stabilitet og bevægelighed
– øge din kropsholdning
– giv dig en pause og lidt ro i en travl hverdag
– øge opmærksomheden omkring kvaliteten af dit åndedræt
– skabe en bedre kontakt mellem krop og sind

Holdet er et nybegynderhold. Vi arbejder ud fra basisøvelserne og arbejder os stille og roligt ud i udfordrende stillinger. Vi kommer til at arbejde med balance, styrke, stabilitet, åndedræt, kropsholdning og ro. Du bliver guidet ud i øvelserne, derfor er der helt ro, når vi arbejder.