Her ser du hvilke gymnastikhold du kan gå på i Kibæk Idrætsforening

Herunder kan du se holdbeskrivelse for de enkelte hold for sæsonen 2018 – 19. Du kan se hvornår holdet træner og ikke mindst hvem der er træner på holdet. Du finder et tilmeldingslink under hver holdbeskrivelse.

Holdbeskrivelserne går efter alder – fra de mindste børn til voksenhold.

VIGTIGT! Ved tilmelding til hold, er det deltagerens eget navn (ikke forældres) der skal indtastes i Conventus!

Forældre/barn – Motorik med dit barn

Årgang: 2015, 2016, 2017
Tidspunkt: Lørdag kl. 9.00-10.00 i hal 2

Trænere:
Inge Lise Andersen , tlf. 50 91 33 08

Julie Stokholm Brogård, tlf. 60 13 97 05

Hjælpetræner:
Lone Strandsbjerg

Mor og far kan komme med barnet/børnene til en times sjov gymnastik, hvor vi skal tumle, stimulere alle vores sanser og udfordre motorikken. Gymnastik, leg og bevægelse er vigtigt hele livet, og man kan ikke starte for tidligt. Bevægelse og leg fremmer børns udvikling samt indlæring, og derudover får I sjov familietid sammen. Der vil være fart over feltet og risiko for sved på panden – men garanti for smil og grin. Vi har en halv time med lege og en halv time med redskaber. Kom frisk, det er vi!

Krudtuglerne, piger og drenge

Årgang: 2014
Tidspunkt: Onsdag kl. 17.00-18.00 i hal 2

Trænere:
Anette D. Johansen tlf. 60 12 62 19

Anne Mette Kristensen tlf. 53 55 51 78

Camilla Brandt

Hjælpetræner:
Lone Strandsbjerg

Kan du lide at bevæge dig og bruge din fantasi?  Kan du lide at springe så højt, at det kilder i maven, og kan du lide rytme og musik? Så er dette hold lige noget for sådan en frisk Krudtugle som dig. Gennem leg, spring og musik vil vi udfordre motorikken, fyre krudt af og have det super sjovt. Håber vi ses …

Hoppetroldene årg. 2013

Tidspunkt: Onsdag kl. 16.30-17.30 i hal 2

Træner:
Helle Sønderkjær, tlf. 27 15 16 62

Marianne Hyldegaard, tlf.

Hjælpetræner: 

Anita Kjær, Michelle Nielsen

Spiretræner:

Christina Lund, Frida Barslund, Rebekka Schulian

Er du til sjov og leg, så er hoppetroldene lige noget for dig
Kan du forstille dig at være en trold  med en lang hale i en fortryllende skov hvor alting kan ske. Vi skal trille, rulle, kravle, koldbøtte, snurre, springe, hoppe og danse troldedans.
Er du klar til at bevæge dig ind i redskabs trolde universet ? Trolde, Rolde Rut, kom og brug dit krudt

Tornadopiger 0.-1. kl.

Tidspunkt: Onsdag kl. 17.30-18.30 i hal 2

Trænere:
TRÆNERE SØGES

Vi mangler trænere, der har lyst til at udfordre børn med bevægelse, spring og sjov.

Findes der ikke trænere, lukkes holdet.

»Tons og tummel«, drenge

Årgang: 2011/12
Tidspunkt: Ons
dag kl. 16.00-17.00 i hal 2

Træner:
Anette D. Johansen, tlf. 60 12 62 19

Diana Rasmussen, tlf. 26112378

Hjælpetrænere:
Anna Jensen

Spiretræner:

Lærke Jespersen, Camilla Bøndergaard

Elsker du at bevæge dig og have det sjovt, lave kolbøtter og springe rundt?
Så er tons og tummel holdet for dig. Vi skal lege, lave gymnastik, have det sjovt og lære en masse spændende ting.
Vi glæder os til at se dig.

Girl Power Mini 2. – 3. Kl.

Tirsdag kl. 15.30-16.30 i spejlsalen

Trænere:

TRÆNERE SØGES

Rytmehold søger friske trænere.

Findes der ikke trænere, lukkes holdet.

Springmix 2.-3. kl.

Mandag kl. 15.30-16.30 i hal 2

Træner:
Leon Friborg Jeppesen, tlf. 25 29 72 76

Louise Knudsen, tlf. 23 83 39 83

Spiretræner:
Gry Jeppesen, Sofie Pedersen, Julie Langkjær og Ditte Riis

Spring mix er et hold for drenge og piger, der har lyst til at dygtiggøre sig inden for gymnastikken. Vi vil give den fuld gas og arbejde med en masse springteknikker på både team track, stor trampolin og alm. trampolin. Vi vil også udfordre jer på rytmedelen, da vi arbejder hen imod en spændende opvisning til foråret.

Vi glæder os til ar se en masse friske gymnaster til en fantastisk lærerig sæson

Girl Power Midi 4. – 6. kl.

Torsdag kl. 16.00-17.00 i hal 2

Træner:

Lærke Arvad, tlf. 22 64 59 80

Emma Skjærbæk, tlf. 20 58 21 64

Er du en frisk pige, som er klar til nye udfordringer, så er dette hold lige noget for dig. I løbet af året skal vi bl.a. øve sving, udtryk og meget mere. Vi skal danse til fed musik og ikke mindst have det sjovt.

Vi glæder os til at se dig J

Springmix 4.-5. kl.

Onsdag kl. 17.30 – 19:00 i hal 2

Træner:

Betina Mortensen, tlf. 29 82 38 22

Hjælpetrænere:

Camilla Pedersen, Amallie Mortensen

Spiretræner:

Stepfanie Pedersen, Laura Madsen

Kom og vær med til 1½ times springgymnastik med grundig opvarmning og lidt rytmetræning. Men frem for alt springindlæring med masser af teknikbaner til salto, kraftspring og flikflak. Vi skal have det sjovt.

Opstart: Onsdag den 19/9-2018

Dans/Hiphop 6.-9. kl.

Tirsdag kl. 18.00 – 19:00 i spejlsalen

Træner:

Julie Hedegård, tlf. 21 96 02 04

“Er du en pige eller dreng, som elsker at fyre den af til en masse fedt musik, så er holdet her lige noget for dig. Du kommer til at lære en masse fede trin, fyre den af til nutidens største danse hits og blive udfordret med de sejeste hiphop stilarter. Kom glad, kom frisk og fyr den af med mig! Håber på at se dig.”

Junior springmix 6.-9. kl.

Tirsdag kl. 17.00–18.30 i hal 2

Træner:

Mathias Mogensen, tlf. 30 35 03 39

Jesper Skjærbæk, tlf. 28 76 21 64

Emma Skjærbæk, tlf. 20 58 21 64

Er du frisk på at blive udfordret i gymnastikkens verden, både indenfor spring og rytme, er dette holdet for dig.

Vi skal lære en masse fede spring og lave spændende rytmeserier. Det er et hold med plads til alle niveauer, hvor det sociale også prioriteres højt. Vi håber på at se dig superklar til en ny sæson, fyldt med gode oplevelser og socialt samvær.

Rytmepiger 7. kl. +

Torsdag kl. 19.00-20.30 i hal 2A    BEMÆRK ÆNDRET TIDSPUNKT

Træner:

Lærke Vandaele Møldrup, tlf. 23 64 50 49

Anna Ørregaard Hansen, tlf. 53 54 03 44

Er du og dine veninder max. klar til en spændstig sæson? Vi prioriterer udvikling af dig som gymnast, styrketræning og fællesskab meget højt. Træningen består af lækre gymnastiske sager, som for eksempel teknik, smidighed og serier til opvisningerne, der tilpasses alle niveauer. Vi vil have enorm fokus på, at det sociale skal fylde meget i sæsonen, og derfor kan du se frem til både lege og weekend-træning.

Vi glæder os til at se dig!

Teamgym KIF

Mandage og torsdage kl. 16:30 til 20:00 i hal 2

Trænere:
Søren Jakobsen, tlf. 31 58 80 10
Martin Huus Bjerge, tlf. 61 77 26 41
Mathilde Barslund, tlf. 30 64 65 75
Emelie Lundsgaard
Patrick Agerskov
Rasmus Grud (Hjælpetræner)

Vi fortsætter succesen med TeamGym i KIF, og vi glæder os helt vildt til at se en masse gymnaster, som har mod på at rykke nogle grænser og lære en masse fede spring og momenter!

Mini-gymnaster årgang: 2006-2009

Sæson start: mandag d. 13. august (uge 33)

Infomøde for forældre og gymnaster mandag d. 13. august kl. 16.30

Træningstider: mandage kl. 16.30-18.30 og torsdage kl. 16.30-18.30


Junior-gymnaster årgang: 2002-2005

Sæson start: mandag d. 13. august (uge 33)

Infomøde for forældre og gymnaster mandag d. 13. august kl. 18.00

Træningstider: mandage kl. 18.00-20.00 og torsdage kl. 18.00-20.00


TeamGym er helt grundlæggende en holdkonkurrence, hvor der konkurreres i 3 discipliner:

Rytmisk serie

I den rytmiske serie bliver man bedømt på sværhedsgrad, æstetik og synkronitet. Ligeledes er der en række momenter, man skal mestre som hold, såsom: Katete, Pivoter, Splitspring, mølle-flik eller lign.

Banespring – 3 omgange

Spring på banen bliver afviklet af 3 omgange med 6 gymnaster pr. omgang. Det er et krav, at alle gymnaster har været med i den rytmiske del. Endvidere er der krav om en forlæns omgang, en baglæns omgang og en omgang, hvor alle 6 gymnaster laver samme spring (holdomgang).

Trampet spring – 3 omgange

Trampet spring er ligesom banespring 3 omgange og med samme krav til 6 gymnaster og deltagelse i rytme. Her er der krav om en omgang på springbord (Pegasus), en skrue omgang og en holdomgang.

De første fem træninger er gratis prøve-træninger, og til femte træning vil der være udtagelse til holdet.

Det er afgørende, at man har en grundlæggende forståelse for gymnastiske øvelser for at blive udtaget på holdet, men den største faktor er MOTIVATION, sammen med mod og evnen til at omsætte feedback til handlinger.

 

Har du spørgsmål ang. holdet, udtagelsen eller lign., er du velkommen til at kontakte:
Martin Huus Bjerge: 61772641 eller Søren Jakobsen: 31588010

 Vi forventer at kunne stille et Mini-pigehold & et Mini-Mixhold, men man kan godt blive udtaget til at gå på holdet, uden at blive godkendt til konkurrence. Man vil dog altid være sikret en plads til vores opvisninger.

Desuden forventer vi, at hvert konkurrencehold skal med til 3 konkurrencer, og mindst 3 opvisninger.

Vores sæson strækker sig fra uge 33 i 2018 til uge 23 i 2019, så bliver man udtaget, så prioriterer man Teamgym-træninger og konkurrencer over anden fritidsaktivitet.

Kontingent: 3 rater á kr. 1000,-

 

 

Rytme D 18+

Mandag kl. 19.00-20.00 i spejlsalen

Trænere:

Ulrik Vesterager, tlf. 23 34 97 28

Så starter Rytme D op igen.
Holdet er for alle mænd og kvinder, som har lyst til at lave rytmisk gymnastik, styrke sin krop og prøve at lave forskellige ting indenfor gymnastik.
Holdet er for både nybegyndere og de, der har prøvet gymnastik før.
Der er garanti for sved, ømme muskler og et godt grin.
Efter jul træner holdet hen mod mindst 1 opvisning.

Vi ses!

DGI smart træning

  • Træning af din hjerne
  • hold hjernen fit og frisk +50 år

Tirsdag kl. 18.30-19.30 i hal 2B (September – December)

Trænere:
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Vil du:
-Træne din indlæringsevne
-Træne din hukommelse
-Træne dit overblik
-Træne din koncentration
-Finde adgang til lagrede erfaringer og viden
-Træne din evne til at træffe beslutninger

– så skal du melde dig til DGI smart træning

Træningen foregår som en blanding af øvelser og aktiviteter, der kan opfattes som leg. Vi griner og øver os, taber “bolden” masser af gange, men det er det, der virker.

Det handler ikke om at mestre, men om at danne nye stier i hjernen.

Formålet med SMART træning er at udvide hjernens kapacitet, gøre den hurtigere og mere fleksibel.

Hjernen modnes ikke passivt – den udvikles, når den udfordres og stimuleres.

Nyt hold starter jan – marts 2019

Damer 50+

Onsdag kl. 16.00-17.00 i spejlsalen

Trænere:
Grethe Kristiansen, tlf. 61 28 62 33
Ellen Møller, tlf. 51 92 04 63

Kom og vær med til motionsgymnastik. Vi vil tilstræbe at få rørt alle kroppens muskler. Grethe vil arbejde med rytmisk gymnastik med lettere koreografier til let og glad musik. Ellen vil arbejde med stor bold, der bl.a. styrker balance og smidighed. Vi glæder os til at se jer.

Motion for mænd

Tirsdag kl. 19.00-20.30 i Hal 2B – tidspunkterne er indtil jul

Tirsdag kl. 19.30-21.00 i Hal 2B – tidspunkterne er efter jul

Træner:

Jørn Kristiansen, tlf. 30 25 51 85
Helle Huus Bjerge, tlf. 61 71 26 41
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Trænerene skiftes til uge for uge at lave opvarmning med gymnastiske øvelser, tilpassede styrkeøvelser og sjove lege i 1 lille time, hvorefter volleynettet sættes op, og vi spiller bold.

”Kom og prøv det, hvis det alligevel ikke er motion for dig, så kan du få dit kontingent tilbage indenfor de første 3 gange.

Piger 40+

Onsdag kl. 16.00-17.00 i spejlsalen

Trænere:
Grethe Kristiansen, tlf. 61 28 62 33
Ellen Möller, tlf. 51 92 04 63

Kom og vær med til motionsgymnastik. Vi vil tilstræbe at få rørt alle kroppens muskler. Grethe vil arbejde med rytmisk gymnastik med lettere koreografier til let og glad musik. Ellen vil arbejde med stor bold, der bl.a. styrker balance og smidighed. Vi glæder os til at se jer.

Styrk din krop

Mandag kl. 17.00-17.45 i KIF-salen. 

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

LoneInstruktør:    
Lone Rahbek, tlf. 30 16 90 42

45 minutters effektiv træning – inkl. opvarmning og udstrækning. Du kan opnå resultater i form af en flottere og stærkere krop, mere energi, en bedre kropsholdning og mere styrke til hverdagens gøremål. Mave, ryg, balder, lår og arme bliver flottere og stærkere. Vi træner med egen kropsvægt, vægte, elastikker, små og store bolde osv. Alle kan være med på »Styrk din krop«.

Træning i det fri

– træning for alle

Tirsdag kl. 17.00 – 18.00. Uge 33-39

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

ConnyInstruktører:
Conny Møldrup, tlf. 23 64 90 50
Bjarne Møller Pedersen, tlf. 25 15 24 74

Vi flytter træningen udendørs og kombinerer balance, puls- og styrketræning. Vi bruger egen kropsvægt, naturens redskaber og redskaber fra træningslokalet, såsom elastikker, bolde, kettleBells, tove osv.

Du bliver trænet, så du hele tiden flytter dig fra dit udgangspunkt – uanset om du er vant til at træne eller om du kommer lige fra sofaen. Tøv ikke – kom frisk. Vi hjælper dig i gang – ALLE kan være med. Vi mødes på den store trappe v. Kibæk Krydsfelt.

Motionsboksning (fra 15 år)

Mandag kl. 18.30-19.45 i KIF-salen.

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

Træner: Marianne Skovsgaard tlf. 20 19 34 19

Et hold for dig, der ønsker at komme i god form med boksetræning men ikke nødvendigvis ønsker at bokse. Vi laver cirkeltræning/kredsløbstræning og anvender forskellige rebskaber som sandsække, plethandsker, vægte, sjippetov m.m. Timen indeholder ingen svær koreografi, du opnår derfor maksimal træning og fedtforbrænding uanset om du har, eller ikke har, kendskab til træningen. Timen vil forbedre din styrke i arme, mave, baller og lår. Kom selv eller tag en partner med – vi får sved på panden på en sjov og fed måde.

Anni’s Motion (fra 15 år)

Mandag kl. 19.00-20.00 i hal 2b. 

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

Træner:
Anni Kjærsgaard, tlf. 41 26 70 73

Kom glad, her er plads til alle, der har lyst til at forkæle kroppen.
Vi skal træne alle de muskler, der holder os glade og sunde. Kombinationen af sved og leg er i højsædet, og der skal fuld fart på. Arme, baller, ryg og mave – det hele skal have en tur. Det bliver én stor leg, og inden aftenen er omme, flyver du henover gulvet af energi. Vi skal arbejde i grupper og enkeltvis, og her er plads til ALLE. De sidste minutter bliver ren hygge – udstrækning og godnatsang vil gøre, at I har glemt, det kun er mandag

Powerstep

Onsdag kl. 18.00-19.00 i spejlsalen

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

Træner: 

Linda Alkjærsig Mogensen, tlf. 30 51 49 94

Birthe Nørgaard Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Lækker musik, højt tempo og sved på panden.

Powerstep er en sjov, enkel og effektiv måde at komme i form på.

Holdet er for dig, der bare har lyst til at slå hovedet fra, kroppen til og hengive dig fuldstændig til træningen.

Efter opvarmning kører vi 3 koreografier med øget hastighed og slutter af med udstræk. I hver træning vil vi også implementere en styrkeøvelse.

Vi bygger koreografien op ud fra basis-trin, og forsøger at tilpasse sværhedsgraden til de tilmeldte. Vi sørger for at genbruge nogle af koreografierne fra gang til gang, så det ikke er alt der er nyt.

Fordi koreografien er simpel, kan du fokusere på intensiteten i træningen – og på at gøre de enkelte øvelser effektivt og rigtigt.

Der er 100% garanti for både smil på læben, høj puls og sved på panden.

Dance it (fra 15 år)

Torsdag kl. 18.15-19.15 i spejlsalen. 

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

ElinSTræner: 
Elin Schmidt, tlf. 52 15 35 76

Dans dig glad! Træd ud på dansegulvet med konceptet Dance it – en dansefest hvor alle kan være med. Dance it er for dig, der er vild med at bevæge dig til musik og have en fest i hverdagen. Tiden flyver af sted, og du kan ikke undgå at få et smil på læben, når kroppen og musikken går op i en højere enhed. Derfor er dansen som træningsform kommet for at blive.
Dance it giver sved på panden, og alle kan være med. Der er rigtig meget kvalitet at hente i dansen, da det ikke kun er en god og alsidig træningsform, men også en mulighed for at udtrykke sig til musik og bevæge kroppen på nye måder. Musikken er populærmusik gennem de sidste 5 årtier – og det er fuldt ud tilladt at synge med 🙂 Jeg glæder mig til at byde dig op 🙂

Yoga for mænd (Fra 15 år)

Onsdag kl. 19.05-20.05 i spejlsalen. 

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

Træner: 
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

NYHED I KIF

Bliv en bedre sportsudøver med yoga

-øge din styrke, stabilitet og bevægelighed
-øg din kropsholdning
-øg opmærksomheden omkring kvaliteten af dit åndedræt
-styrk din balance
-giv dig selv en pause fra hverdagen
-Skab bedre kontakt mellem krop og sind

Holdet er kun for mænd +15 år, og der er ingen krav om, hvor langt man skal kunne komme ud i stræk, og hvor lang tid man skal kunne holde sit stræk. Man er, hvor man er.

Holdet er både for nybegyndere og øvede. Du vil blive guidet ud i øvelserne, derfor er der ro, mens vi arbejder.

Sæsonen er del op i 2 – fra september til juleferie og igen fra januar til marts.

Yoga (Fra 15 år)

Onsdag kl. 20.05-21.05 i spejlsalen. 

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

Træner: 
Birthe Mikkelsen, tlf. 22 30 16 53

Yoga er mange ting, det yoga er for mig er måske noget helt andet for dig. Det gode er, at alle kan være med og være lige der, hvor man er.

Der er ikke nogle bestemte regler om, hvor langt man skal komme ud i stræk, og hvor lang tid man kan holde sit stræk, man er, hvor man er.

Yogaen kan bl.a.
-øge din styrke, stabilitet og bevægelighed
-øg din kropsholdning
-øg opmærksomheden omkring kvaliteten af dit åndedræt
-styrk din balance
-giv dig selv en pause fra hverdagen
-Skab bedre kontakt mellem krop og sind

Holdet er et bybegynderhold. Vi arbejder ud fra basisøvelserne og arbejder stille og roligt ud i udfordrende stillinger. Vi kommer til at arbejde med balance, styrke, stabilitet, åndedræt, kropsholdning og ro. Du bliver guidet ud i øvelserne, derfor er der helt ro, når vi arbejder.

Hel sæson (September – marts)

Boldhold – formiddag (fra 15 år)

Onsdag kl. 9.30 ca 45-50 min i spejlsalen. 

Fitness-abonnement eller gymnastik-kontigent

Træner: 
Ellen Möller, tlf. 51 92 04 63

Alle kan være med.

Træning på bold forbedrer din balance, din smidighed, din styrke og din kondition.

Træning på bold består af øvelser du kender, men fordi de bliver lavet på bold, kræver de aktivitet af langt flere muskler. Bare for at du kan holde balancen på bolden, er musklerne nødt til at arbejde. At musklerne arbejder, kræver energi, og du bruger altså flere kalorier.

For fitness medlemmer: Ingen tilmelding – bare mød op.